duminică, 14 decembrie 2014

Despre predici si predicatori

Titlul articolului este inselator. Nu voi vorbi despre predicatorii religiosi si predicile lor ipocrite si lipsite de sens si bun-simt de lepre ce sunt. Nu, o sa ma refer strict la oamenii obisnuiti, oamenii din cercurile de prieteni, colegi samd.

Sunt acei incuiati, limitati si egocentristi care nu sunt capabili sa inteleaga pe altcineva inafara de ei. Si de multe ori nici ei nu se inteleg pe ei. Sunt acei oameni incapabili intelectual sa accepte opinii diferite, ori sa inteleaga ca oamenii au definitii diferite fata de ale lor in legatura cu distractia, cultura, aspecte generale ale vietii omului.

Unul imi spune: "Nu stii sa te distrezi, sa iesi in cluburi cu tovarasii, stai mai mult in casa, o sa mori singur!" Si eu il aud si imi vine sa-i zic "Ma distrez foarte bine citind carti, jucand jocuri, uitandu-ma la seriale mai complexe decat creierul tau poate procesa. Si sa stii ca ies din casa si ma intalnesc cu prietenii, dar nu trebuie sa-mi dau de fiecare data check in pe feisbuc ca sa stii tu prin ce localuri ma duc. Sentimentul de distractie e acelasi, doar ca intr-o maniera diferita."

Bineinteles, nu ii spun nimic  pentru ca nu am pretentia sa inteleaga, nu e in stare sa proceseze informatia si ar incepe sa faca crize, ca atunci cand era mic si ma-sa refuza sa-i dea bobo, apoi de nervi ar lua un cutit si s-ar sinucide ca i-am distrus iluziile micii lui lumi in care taia. Glumesc, ultima parte este doar o scena fantezista de-a mea la care as lua parte fara sa misc un deget sau sa schitez regretul.

Apoi unii imi "reproseaza" ori se mira ca nu am prietena. Sunt acei oameni care, invatati de mici de catre mamele lor ca ei sunt centrul Universului, daca o zi sunt nebagati de nimeni in seama, mor. O moarte lenta pentru ei ar fi daca ar fi dusi la stalpul de executie, legati, iar plutonul in loc sa ii ciuruiasca, sa-i ignore o zi intreaga. Ei pur si simplu depind, dispera dupa atentia si afectiunea altora pentru ca sunt oameni slabi, incapabili sa stea pe propriile picioare si care cred ca si eu sunt slab ca ei.

Nu sunt slab, nu depind si nu disper dupa atentia nimanui, nu mor daca sunt nebagat in seama o zi, un weekend, o saptamana, o luna sau chiar un an intreg. Asa, riscul sa aud un idiot cum deschide gura scade semnificativ, excluzand idiotii de la TV. Ma bucur de fiecare moment de liniste! Nu inseamna ca n-as vrea sa am o prietena, ci pur si simplu nu disper dupa asta. Pe langa asta, eu habar n-am daca o fata se da la mine subtil, deoarece consider a fi interactiune interumana normala.

Sunt foarte selectiv cu privire la oamenii cu care-mi place sa vorbesc, oameni inteligenti si rationali, oameni de la care am ce invata si care-mi antreneaza mintea, oameni cu care pot sa rad la glume obscure din diferite domenii, acele glume pentru intelectuali la care rad doar tocilarii.

Si in conditiile astea mai sunt cei care-mi reproseaza ca imi place sa beau. Pai numai asa pot suporta mai bine existenta idiotilor!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu